Mint a vállalat, amely megalkotta a világ első hálózati kameráját 1996-ban, bátran mondhatjuk, hogy az innováció az Axis DNS-ének a szerves része. A folyamatos megújulás az kihívásokkal teli, Peter Rietz-cel olvashatnak itt egy interjút, amelyben kifejti az Axis innovációhoz való hozzáállását.
Peter Rietz, termékmenedzsment igazgató, Axis Communications
Peter termékmenedzsment igazgatóként dolgozik az Axis Communications-nél. 2011-ben lett a vállalat tagja, és a videohardver termékekért felelős csapatot vezeti. Mielőtt átvette ezt a pozíciót, azelőtt videoenkóderekért és moduláris kamerákért felelős termékmenedzserként dolgozott.
Honnan származnak az Axis legizgalmasabb innovációi?
Az AXIS Q6000-E hálózati kamera, egy a számos Axis innováció közül
Peter Rietz: Az innováció nagyon közel áll az Axis szívéhez; a legszembetűnőbb valószínűleg az, amikor kitalálunk valami teljesen újat és váratlant. Az AXIS Q6000-E hálózati kamera, például, egy PTZ kamerát egyesít egy 360°-os áttekintést nyújtó kamerával, egyetlen eszközzé gyúrva a kettőt. Az áttekintés képei által folyamatos a jó helyzetfelismerés, és, ha erre az áttekintésre kattint, a PTZ kamera ránagyít az objektumra a részletesebb képért.
Olyan tekintetben is újítunk, hogy a termékeink egyszerűbben használhatóak, telepíthetők és integrálhatók legyenek, amellyel végül a partnereink nem kevés pénzt takaríthatnak meg. Nagy innováció az Axis Zipstream technológia, amely okosan képes a videoadatokat tömöríteni, lényegesen csökkentve a sávszélességet és a tárhelyigényt a bizonyítékok részletességének romlása nélkül. Ezzel a költségek alacsonyabbak lesznek, és kisebb lesz az energiahasználata és az ökológiai lábnyoma a rendszernek.
Mennyi termék van az ügyfelek közvetlen visszajelzéseire alapozva?
Peter Rietz: A legtöbb termék fejlesztése, ha nem az összesé, ügyfelek vagy partnerek közvetlen visszajelzéseire van alapozva. Miközben egy olyan megoldást fejlesztünk, amely lecserél egy meglévőt, mindig hallgatunk az ügyfeleinkre, hogy megtudjuk, mit szeretnek az újban és mi az, amiben javulnunk kell.
A termékfejlesztési folyamat szerves részeként visszajelzéseket gyűjtünk, az ügyfeleknek és a partnereknek való megfelelés érdekében
Azonban az is fontos, hogy legyenek saját ötleteink arról, hogy mit is szeretnénk csinálni, és a jelenlegi piaci elvárásokon felül is teljesítsünk azért, hogy meg tudjunk újulni és kitűnjünk a versenytársak közül.
Másfelől, amikor új típusú termékeket tervezünk és fejlesztünk, nagymértékben együttműködünk a potenciális ügyfeleinkkel, akik kifejtik, hogy milyen kihívásokat szeretnének leküzdeni. Rendkívül fontos számunkra, hogy megértsük, mik a főbb kihívások, hogyan lesznek a termékeink használva és milyen a környezet, ahova telepítve lesznek, azért, hogy releváns megoldással tudjunk előállni. És persze azért is fontos az együttműködés és iránymutatás, hogy a megoldásunk biztosan teljesítse azt, amelyre tervezve lett.
A fejlesztési időszakban mennyire játszik szerepet a technológia potenciális jövőbeli használata?
Peter Rietz: Figyelemmel követjük az iparágat, de más iparágakat is, hogy megtudjuk, milyen technológiák lehetnek érdekesek a jövőben. A technológiák nagyon hasznosak lehetnek, de csakis akkor, ha segítenek leküzdeni kihívásokat, amelyekkel mi vagy a partnereink küzdünk. Néha találhatunk sokéves technológiákat, amelyeknél rádöbbenünk, hogy ez hasznos lehet. A radar ennek egy kitűnő példája; évtizedek óta jelen van, de csak mostanság kezdte az autóipar használni kocsikban.
A már meglévő technológiák új módokon történő felhasználása nagyszerű lehetőségeket kínál az innovációra
Ez felgyorsította a technológia fejlesztését és lejjebb is vitte az árát. Úgy láttuk, hogy remekül felhasználható lenne megfigyelőrendszerekben, mivel a radar képes érzékelni a mozgó objektumokat, beleértve az irányukat és a sebességüket, akár teljes sötétségben is, szóval kifejlesztettük a radar detektort, amely még tovább növeli a kameráink értékét.
Nagyon okos megoldásokat találhat ki valaki termékek kreatív ötvözésével. Egy példa erre a radar detektor PTZ kamerával való párosítása; így a PTZ kamera biztosan követni fog egy mozgó objektumot az előre megadott területen, továbbá még az operátort is figyelmezteti és automatikusan megszólaltatja a területen lévő hangszórókat.
Milyennek képzeli a jövő innovációit? Mi lesz az ipar fő mozgatórugója a következő 5-10 évben?
Peter Rietz: Nem kérdéses, hogy a folyamatos digitalizációnak, az IoT platformoknak és a mélytanulásnak fontos szerepe lesz az iparág jövőjét illetően. Ha képes vagy adatokat összefűzni különböző forrásokból és egy intelligencia által okosan felhasználni azokat, az hatalmas értéket és előnyt jelent. Csökkenthetjük vele a téves riasztások számát a rendszerben és olyan megoldásokat nyújthatunk, amelyekkel az ügyfelek proaktívabbak lehetnek a biztonság terén, ahelyett, hogy utólag kellene kitalálniuk, hogy mi történt.
Az innováció jelentős része olyan területeken lesz, mint különböző eszközök integrációja, adatkezelés, analitikák és hogy hogyan nyújtunk és prezentálunk felhasználható kimeneti adatokat. Azonban fontos, hogy először megalapozott legyen az, amit teszel és megfelelj az ügyfelek és partnerek igényeinek, ahelyett, hogy meglovagolnál valamilyen népszerű hullámot. Nem maga a technológia az, ami érdekes, hanem hogy hogyan használjuk azt fel.
Az eredeti, angol nyelvű cikket megtalálják az Axis weboldalán.